miércoles, 14 de enero de 2009

Cjante che ti passe

 
Za che si fevele di cjant, o ricuardi al "Cuartet Vocâl Armonie ". Nassût tal lontan 1966, al puartà il cjant furlan e no dome, in lunc e in larc pe Argjentine e tal  Friûl, in cheste ocasion lu compagnave al piano il Mestri Rodolfo Kubik. O vuei ancje ricuardâ i nons dai compagns di cjant, Ferruccio Silvestro Edonti, Fulvio Cosatto e Carlos Gurisatti. Tantis emozions e ricuarts.
---------
Cjantâ al fâs ben al cûr, ae respirazion e al cerviel, cussì a pandin lis ricercjis fatis. Diviersis societâts primitivis a dopravin il cjant come pratiche di vuarison. Une cjantade a buinore e une tor sere al somee che al fâs ben al spirt e al fisic, il cjant al à proprietâts terapeutichis straordenaris; l'aument de auto stime, il bon stâ e la felicitât. Cjantà cun altris al jude a stâ ben cul prossim, al è un moment significatîf di leam sociâl.
...
Tancj a crodin di sei distonâts, e di no podê leâ dôs notis tra di lôr, ma si pues ancje crodi che si trati di un sempliç bloc, che si po rimovi. Al è un pecjât che la int no cjanti, o che lu fâsi masse pôc.
O ricuardi che in Friûl, intai agns de infanzie, la int e cjantave da par dut,  tai cjamps, te ostarie, in glesie e ancje sot sere tai curtîi, bastave che un al tacàs, subit si sintive une seconde vôs, podopo une vôs di bas, cussì si formave un cor, o amet che cualchidun ancje al jere distonât.
...
Resintis investigazions a confermarin dai efiets terapeutics dal cjant. La emission de vôs cjantade, a disferìnse de vôs fevelade, e prodûs dai stimui fisics benefics pal organisim, puartânt in aument i ormons dal sisteme gnervôs che a stimulin lis sensazions di plasè, ligrie e ben stâ. Val a dî che o podìn fevelâ di une “terapie dal cjant”, cui tiermins che vuê si fevele ancje di une “terapie dal ridi”.
--- 
Cuant che il “cjant individuâl” si trasforme in “cjant di grup” al puarte maiôrs beneficis, al facilitâ lis interazions sociâls, come: la fradilance, la amicizie e la cooperazion mutue.
 ---
Cjantin plui che o podin. Mandi 
---   

1 comentario:

Oscar B. Montoya dijo...

En el buscador GOOGLE, si buscan "terapia del canto" encontraran varias entradas.