miércoles, 12 de agosto de 2009

Madone d'Avost, Ferragosto



     Ai 15 di Avost o sin a “Madone d’Avost”, l’Italie dute si prepare par passâ dîs di fieste, za che ai 15 di Avost in dut il mont Cristian si ricuarde la fieste religjose dal dì de Sense de Vergjine Marie. Lis sôs origjinis si rimontin al Orient dal IV secul. La etimologjie de peraule “Ferragosto” e derive dal Latin “Ferie Augustee”, fieste pagane istituide (18 p.d.c.) par celebrà il racuelt dai cereâi.

      Ricuardìnsi che il non dal mes al è in onôr dal Imperadôr August. Dut il mes di Avost al jere festîf, e a jerin une des pocjis ocasions che a vevin i Romans di ogni classe e cens, fossino stâts parons o sclâfs si miscliçavin liberementri.

     La glesie catoliche, tal VI secul, e à traspuartât e modificât la secolaritât dal “Ferragosto” al cambiâ te fieste cristiane de Sense dulà che la Vergjine Marie al murì le puartin in cîl.
Il dogme di fede de Vergjine Assunte in cuarp e anime al è stât solenementri declarât dal Pape Pio XII ta l’an 1950.

     Il 15 di Avost si fas fieste di dôs formis diferentis: come religjose che ancjemò a manten la sô solenitât di simpri (la sante messe, processions ,ecc. ). E ancje come fieste civil: si fasin des gjitis e scampagnadis aprofitant dal bon timp, (magari in che dì si scjadene un temporâl cun tons e lamps) tignint cont che tal emisferi nord al è istât) za che e je epoche di vacancis.

     Si calcole che tai dîs precedents no mancul di 5 milions di machinis a van e a vegnin par stradis e autostradis di dute la Penisule. Avost al continue a jessi il mes des feriis par antonomasie. Ancje se za nissun si ricuarde plui des sôs antighis origjinis.
--
In Argjentine la situazion ae diferente, par sei situade tal emisferi sud, e je epoche invernâl, e la zornade e je lavorative. Par tant al à impuartance dome l’aspiet religjôs. O saludi a dutis lis clamadis Assunte e Assunzion.
---

No hay comentarios: