miércoles, 21 de octubre de 2009

18 di Otubar: Dì da la mari in Argjentine

Dîs fa al è stât il “Dì de mari”, Lis saludi a dutis lôr fasintjur rivâ tancj auguris di ogni ben, e che in cheste zornade a sedin contornadis dai lôr afiets plui cjars. E pes maris che no son plui cun noaltris, dut il nestri ricuart afetuôs e ricognossint.
Cence cambiâ di teme, ma viodintlu sot un altri aspiet, us disarai che frase che dîs “Mari ‘nd’ je une sole”. Al sarès di mats no sedi dacuardi che biologjichementri nol è pussibil vent plui di une.

Cundut che daspò che mont al è mont e plui ancjemò in chescj nestris timps, a esistin ancje lis maris presumudis o sostitutivis, a son feminis puartadis par arlevâ, tirâ sù i canais, ancje cence vê un vincul biologjic, ma i laçs di fradi a judin a definì la relazion.
Maris in afit, e je chê femine che à ufiert il so vintri par puartâ indevant la gravidance e che une volte nassût il frut lu lassarà, rinunziant a cualsisei dirit legâl su la creature.
       

Maris par suplî fasìnsi caric di une cjase cun variis fruts, cualitâts domandadis: vê bogns sintiments, par podè atuâ come mari tal arlevament dai stes.
      L’istint materni si lu viôt ancje tra i animai, al è une vore comun viodi une suplente di mari tra lôr, a son stâts dai câs di cjicis che a davin di tetâ a un côf di tigris e leons apene nassûts.



In Italie a cheste date si fâsi fieste la seconde domenie dal mês di Mai.
---

No hay comentarios: