lunes, 27 de abril de 2009

Il frico

Il frico al è cence dubis e pardabon il vêr plat furlan, si po cjatâlu nome di formadi ( ma di plui cualitâts ) cu lis patatis e la cevole, fintremai cui miluçs, al è un plat tipic des monts furlanis, e ogni paîs al à la sô version.
 --
Ingredients :

- 400g. di patatis,
- 200g. di formadi latarie (o fontine) e parmesan,
- Un fîl di vueli di ulive vergjin.
Preparazion
Speladis lis patatis si lis taie a fetutis une vore finis, si fasin rustì intune fersorie cuntun fîl di vueli, cuant che a son rustidis si zonte aghe cuasi fin a taponâlis dal dut, messedant ogni tant e zontant aghe se al covente. Lis patatis a àn di disfâsi fruçantlis, (i volarà une orute)
Intratant si prepare il formadi taiantlu a dadui e cuant che lis patatis a son cuetis si lu zonte ae preparazion. Si messede cuntune sedon di len fintant che nol si disfe. Spacant la fersorie par no lassâlu tacâ sul font.
Daspò di un cuart di ore di sigûr al sarà ben rustît de bande sot, si à di voltâlu sot sore
(tant che la fertaie). Si va indenant a cuei di che altre bande par altris dîs minuts simpri spacotant la fersorie.
 ---
Frico cu la cevole :

Si doprin diviers gjenars di formadi e strissulis di formadi fresc, dal tip (fontine). Cun tun fîl di vueli te fersorie si dislidi la cevole, cuant che tache a rosolâ, si butin dentri 3 o 4 patatis taiadis finis, e si fasin cuei. Daspò si zonte il formadi a tocuts piçui cuntun  piçut di sal ( za che il formadi al è saurît di par se ) si messede fintremai che si lu viôt brustulît.
---
Cheste ricete e va pai furlans dissendents che a vivin fûr de Patrie, chei che a vivin in Friûl, di sigûr a àn lis lôr ricetis.
---
Chest al è un plat unevore preseât. In Argjentine si lu po mangjâlu in cualchi riunion gastronomiche de coletivitât. Di solit si lu mangje cjaldut apene fat.
---

No hay comentarios: