miércoles, 24 de junio de 2009

Carlos Gardel



Vuê a fasin 74 agns de tragjiche fin di Carlos Gardel, sucedût tun acident di aviazion a Medellin in Colombie, ai 24 di Jugn dal 1935.
Al jere nassût a Toulouse in France tal 1890 cul non di Charles Romuald Gardès. Altris storiis a disin che al è nassût a Tacuarembó, te Republiche Orientâl dal Uruguay.
Al rivà a Buenos Aires cun dome trê agns di etât cun so mari "Doña Berta". Issint ancjemò une vore zovin al scomence a cjantà tai "Cafetines"dal Abasto, cuartîr "Porteño" dulà che al passe i prins agns di frut e di zovin adolessent.

Chest cuartîr si clame "Abasto" pe presince di un marcjât furnidôr di pomis e verduris, al è situât te "Avenida Corrientes" de citât di Buenos Aires, vuê si è mudât tun elegant "Shopping".
A gardel za tal 1910 si lu scomence a cognossi cui nons dal "Morocho del Abasto", e ancje "El Zorzal Criollo", il Zorzal al è un uciel une vore cjantarin.

Ta l'an 1913 si forme il duet Gardel-Razzano, che a interpretavin cjançons dal repertori Creol-Argjentin, fasint presentazions no dome in Argjentine, ma ancje tal Uruguay, Spagne e France.
Fintremai l'an 1917 il tango al jere dome strumentâl e si lu balave, in chel an Gardel al interpretà il prin tango cun peraulis par sei cjantât, cul titul di "Mi noche triste".

Ca sot o ves la direzion dal museu:

Te decade dal 30 za al jere une figure celebre, tant che la Paramount Pictures Corporation lu vûl come protagonist in cuatri peliculis, che a son stadis fatis in France.
Tal 1933, al viazà tai Stâts Unîts di Americhe, e al esordi a New York, al à regjistrât dai discs, cjantât par radio, e filmât peliculis di gjenar musicâl di esit.
Dopo l'incident, la sô spoie e fo rimpatriade e compagnade da une slavine di int a pît partint dal Luna Park pe "Avenida Corrientes" fin a rivà tal cimitieri di "Chacarita" te citât di Buenos Aires, dulà che e je sepulide intun Mausoleu e che al dî di vuê a continue a sei mete dai soi numerôs amiradôrs
--
E ancje ducj o savin che “Carlitos” al cjante ogni dì miôr. 
O podarès rindisi cont, se o clicais culì sot:
--

No hay comentarios: