miércoles, 3 de junio de 2009

"Ricuarts" Il zuf di none Anzule


I mei nonos, Zuan Rivoldini e Anzule Grosutti, e an vut vot fiis, dome mio pari di om,a son nas ducju a Bertiûl, dome a mio pari e an podut mandalu a imparà il misteir di marangon, lis frutis (a'nd'erin siet ) cuant ca finivin dodis ains a lavin a lavorà in filande.
--- 
Il nono al faseve il marangon, e al veve un tocut di tiare pa la strade de Santissime, al semenave dut ce cal podeve, cuant cal veve une biele coce, ( di 2 o 2 chilos e mieç ) a la partave a cjase , e la none a faseve il zuf te cjalderie de polente.
La gnot prime a meteve la coce taiade a tocs a cuei ; a bunore devant dì a la spelave, po a la fruçave e la meteve a cuei cun la aghe che le veve cuete, i zontave il lat molzut da la so vacje, e tra i doi licuits a saran stats un tre litros, ai meteve un poc di zucar e un chilo di farine di polente in maniere di ploe, mescolant ben, dopo une ore sul fouc a meteve un biel toc di spongje.
 ---
       A ere une famee grande, si sentavin in taule prime di là al lavor a
mangja il zuf cul lat fret, par ve cjalt il stomi. Sal vanzave a la sere a mangjavin il zuf fret cul lat cjalt.
---
La none a lave a preà cuant ca murive cualchi femine dal pais, a vaive a si lamentave insieme ad altris feminis, al semearès che cjapavin ancje cualchi franc. Antighis usancis ca van scomparint. E dopo cun altris a puartavin il casson su lis spalis fin tal samiteri.
----
Ancje ta chest câs no ai modificât la grafie, conservânt la variante locâl che ognidun al à tal so mût origjinari di fevelâ. Chest al è un altri ricuart furlan di Alice, che e à volût scompartîlu cun nô.
---

No hay comentarios: