miércoles, 28 de octubre de 2009

L'Ultin adiu...


                                                           (te foto il puart di Gjenue)

E cussì, in mieç a tante int, e jere ancje jê, la puare frutate di dome 15 agns che leve pal mont sole; che spietave cun ansie e dolôr che partìs la nâf dai soi siums.
     Gjenue. Une biele citât, tun paîs devastât de vuere e la miserie; un grant puart cun tantis nâfs, chel dì, ai 30 di Lui dal 1926.
     Un transatlantic al stave par jevâ l’ancure. Tal puart, mil façolets al vint saludânt i lôr cjars che stavin pâr partì viers un mont a lôr discognossût. A puartavin cun lôr aduès, une cjarie pesante di siums incomplets; cirint gnûfs orizonts dulà vivi in pas. A lassavin feridis insanabilis, dolôrs e pierditis memorabilis.

Une siore, cuasi scognossude, le puartave cun jê: so mari i veve fidât l’impegn di compagnâle tal viaç e consegnâle ai parincj tal puart di Buenos Aires. Tra i mil façolets al vint, nancje un al svintulave par jê.    
    Cun desolazion e aviliment e cjapà la sô piçule valis, jentrânt in gabine a vaî in solitudin. E vaì tant, che no i restarin plui lagrimis, daspò fasintsi fuarte par superâ il dolôr imagjinant la gnove vite te  tiere che le spietave.
     Si sumiave di cjatâ un paîs libar, san, cence dolôrs, cence muarts e cence vueris. Il so desideri al jere di cjatâsi cui soi fradis e barbis che le spietavin là in Argjentine e cognossi gnûfs amîs. In Italie, tal paîs a jerin restadis dôs sûrs e la mame.
La nâf traviersant il ocean e jentrà tes zalis aghis dal “Rio de la Plata”. In chel moment Buenos Aires si viodeve tant  lontane e la frutate cu la valisute le cjalave in lontanance.

Cheste conte le à scrite Mario Mattiussi, che al finìs disint: “A mê mari Delia Giacomini, che vuê ai 19 di Jugn e varès celebrât 95 agns”.
---

2 comentarios:

Unknown dijo...

Joi, o jeri in Svuizare le setemane passade e le storie di to mâri e somme a chê di une cusine che invezit di lâ in Americhe a jé finide in Svuizare. A veve scomençât a lâ a vôre a 13 agns.

Unknown dijo...

Al sarès ben se tu cjatassis âltris esemplis da contâ.
Mandi