miércoles, 9 de diciembre de 2009

Sante Luzie

...il frêt al cuzie...

La tradizionâl fieste di Sante Luzie e je di origjin Taliane, plui precîs di Siracuse.

La liende e conte di une frute nassude a Siracuse sul finì dal tierç secul d.C.  Cuant che e veve cinc agns di etât e piert sô pari, e di li indevant cu la mari  a dedichin la lôr vite par intîr a Jesù.
Luzie e cres biele e plene di gracie, par chest motîf e stice l’amôr di un zovin pagan, che no savint dal sô vot di castitât, al intindeve domandaitji la man a sô mari.

Tal prin Luzie e rive a slontanâ lis atenzions dal zovin inamorât. Ben prest ancje la mari sin’male  gravementri, e propit durant un pelegrinaç ae tombe di Sante Agate, domandatji la vuarison de mari, Luzie e varès vût la prime vision dal sô destin: deventâ la martare di Siracuse.

Tal 304 d.C. l’imperi Roman al emanâ un edit di persecuzion di ducj i cristians, durânt chel clime il zovin amant snobât in precedente le denunzie, Luzie e ven consegnade aes autoritâts par jessi processade.
La piçule cristiane, che no à mai neât la sô fede, e ven condanade.

Il 13 di Dicembar dal 304 d.C. Luzie e colà par tiere pierdint i sens, la liende e dîs che la sô anime liberade des cjadenis terenis, e svole gloriose in paradîs.

Pe ricorence de Sante a fasin fiestis in tantis citàs, dulà che i fruts bogns a spietin che durant la gnot e sbassi dal cîl cul sô mussut, e che lâsi fûr de puarte un sac plen di regâi.
E come che al sucêt spes cu lis tradizions popolârs, a deventin publichis e cognossudis in dut il mont.
E je la patrone de viste. Te atualitât la spoie de sante e je conservade e venerade inte glesie di Sant Jeremie a Vignesie (Italie)
---

No hay comentarios: