martes, 25 de mayo de 2010

25 di Mai 1810 - 2010 Bicentenari Argjentin


     Vuê o unìn concetualmentri une fieste e une frase: la fieste pal inovâl numar 200 de rivoluzion dal 25 di Mai dal 1810 e une frase unevore cognossude che dîs: “I Argjentins a dissendin des nafs”.

     Ducj o savin che, in realtât, chei che a son sbarcjâts des nafs in chest lontan e austrâl puart di Buenos Aires, a son stâts i milions di emigrants che rivant di tieris lontanis, a àn contribuît cul lôr lavôr e sfuarçs ae costruzion di cheste nazion.
     La emigrazion taliane e je stade une des plui numerosis rivadis a la Argjentine e fra lôr i furlans. Il larc viaç a traviers l’atlantic al durave plui o mancul un mês e par tancj il puart di partence e jere Gjenue cun destin finâl Buenos Aires, fasint des fermadis intermediis.

     In Argjentine tancj a àn fondât coloniis impuartantis tal interni dal paîs; za che in chei agns il teritori Argjentin al jere scuasi spopolât e si veve bisugne di man d’opare par lavorà lis imensis estensions di tieris. Altris si son fermâts tai centris urbans.
     I furlans in Argjentine a mantignirin lis lôr usancis e costums, conservant vîf il ricuart dal lôr paîs.
A son tantis lis personalitâts di origjin furlan e dissendents che si son distacats pes lôr ativitâts in diviers ambits de vite nazionâl, te politiche, te religjon, tes arts plastichis, te musiche, tai sports e la culture.
     I interessats a cognossi tai detais i nons di chescj protagoniscj a puedin ricori al libri “Los Friulanos”, editât de Associazion Dante Alighieri di Bs. As, scrit dal Dotôr Eno Mattiussi, un furlan nassût a Pantianins, in provincie di Udin, emigrât in Argjentine tal an 1947 e che al è stât President dal ex Centri di Culture Argjentin Furlan.
           Come furlans di origjin e come Argjentins dissendents di furlans, il nestri salût  ae    Republiche  Argjentine  
---

2 comentarios:

Unknown dijo...

Ce si bevial aventi vie tar chestis ocasions? Buine fieste:-)

Galliano dijo...

Jaio,
In cheste ocasion si mangje il "Locro" un plat invernâl unevore sostanziôs e tantis caloriis, si lu compagne cun tun bon "Tinto" vin ros. Si ti metin rossis lis orelis.

Mandi,