miércoles, 9 de septiembre de 2009

Ricuarts di migrants e di nâfs. (part seconde)


    Cheste e je une colaborazion di Dele. Integrante dal “Taller di Furlan”.
..
    O soi ancje dismenteade di mandâ la date de rivade de mê famee.
    Il prin che al jere vignût in Americhe in zenâr dal 1885 al è stât gno nono (il pari di me mari), a jerin vignûts i oms da la famee a fâ la stagjon, lui al veve 16 agns, a son restàs cualchi mes e a son tornâts in Italie.
    Dopo une vore di agns gno nono e me none a son vignûts in Argjentine in març dal 1956.

    Gno pari al è rivât intal 1927 e tornât in Italie in Otubar dal 1932, al pensave restà ma al è tornât a Buenos Aires
cul Conte Biancamano.  In març dal 1933 me mari a je partide di Triest cul Oceania il 9-12-37 e rivade a Bs As. il 27-12-37.

    E jere sposade cun gno pari "par podê", come che si usave in che volte. Cuant che tal pais a àn savût che al vignive in Americhe, lis maris che a vevin i oms in Argjentine a levin a cjase sô a domandai se podeve menâ cun se i lôr fîs parceche si diseve che la vuere e jere dongje, cussì i fantats ator ai 16 e 18 agns si salvavin dal militâr.
    Me mari e à puartat nuie mancul che 5 fantaçuts intal bastiment. La mame e contave che ai disevin:"signora, lei sa quale è la sua responsabilità con questi ragazzi?" "Certo che lo so, ma possono salvarsi di una guerra".
    A son puartàs ben, no àn fat nissun dispiet e cuant che a son rivàts a Buenos Aires , ogni pari al jere vignût a cirî il propit fì.
    La vuere e je començade tal 1939 e chescj fantats a si son salvats di lâ in vuere, me mari e jere contente di vê fât cheste azion.
    (Scusa se ho scritto molto e anche male in friulano, ma è un po' di storia dei friulani nel mondo che non dovrebbe scomparire nel nulla).

Mai o vevi sintût une storie come cheste, mi à parut che o vevin di cognossi il volontariât di cheste femine.
Graciis Dele par contânus cheste “perle” di tô mari.  
---

No hay comentarios: