miércoles, 17 de diciembre de 2008

Oh! ce bielCjiscjel a Udin


Il Cjiscjel di Udin, al è un dai monuments plui impuartants de citât, si cjate sore dal cuel di Udin, intune posizion ideâl, parcè che di lì si viôt dut il Friûl, dai monts insin al mâr. Il Cjiscjel si cjate dulà che prime e jere une fuartece, che je stade distrute dal taramot tal 1511, la struture che si pues viodi al dì di vuê, e je dal 1517.
--------
La glesie di Sante Marie, e je la plui vecje des glesiis di Udin, si cjate su la rive che e puarte tal plaçâl dal Cjiscjel.
Probabilmentri e je stade costruide pe prime volte dai Langobarts; a son stâts cjatâts diviers fruçons di chê epoche, ma la costruzion atuâl e je dal XII secul, mentri che il tor alt 43 metris al è stât finît tal 1539, parsore di lui al è un agnul che si volte cun la fuarce dal vint, lu clamin

"L' Agnul dal Friûl".
---------

Ca us lassi une "Vilote", che ducj a cognossin:


Oh ce biel Cjiscjel a Udin
Oh ce biele zoventût.
Zoventût come a Udin
No sin cjate in nissun lûc.
A bussâ fantatis bielis
Nol è un fregul di pecjât.
Indi jai bussade une brute
E tal infier o soi lât.
------

La forme plui cognossude de musiche popolâr furlane e je la " Vilote ". La sô carateristiche plui essenziâl e je la brevitât. I siei cuatri viers di vot silabis a rivelin in forme curte e complete: l'amôr, la nostalgjie, la naturalece, la ironie e il sintiment religjôs.
---

No hay comentarios: