martes, 14 de abril de 2009

La fieste de Patrie dal Friûl.


Ai 3 di Avrîl dal an 1077, Indri (Rico IV),  Imperadôr dal Sacri Imperi Roman Gjermanic, al nomine Patriarcje di Aquilee a Sigeardo di Belstein,  clamât Siart, cui titui di: Princip Feudâl, Duche dal Friûl e Marchês di Istrie, dant cussì nassite al Stât Patriarcjâl di Aquilee, ancje cognossût come la Patrie dal Friûl .

Cun chest segn si met adun une unitât teritoriâl, etniche e culturâl, costituide e consolidade daspò di un lunc percors storic.
La capitâl, Aquilee, fondade dai romans tal 181 p.d.c., e je stade une des grandis citâts dal Imperi Roman.
Di impuartance strategjiche e comerciâl pes ativitâts agriculis artesanâls, i soi prodots a jerin famôs in dut l’Imperi.
Te epoche dal Imperadôr August, Aquilee e je stade une grande metropoli e capitâl de Decime Regjon Italiche.

Tornânt ai 3 di Avrîl dal 1077, ancjemò vuê e rapresente un moment significatîf pes comunitâts furlanis, che le ricuardin, in Friûl come ator pal mont, dulà che si cjatin i tancj fogolârs furlans, celebrant chest an un gnûf aniversari de fondazion de “Patrie dal Friûl “.

Il Patriarcjât al rive ae so fin tal an 1421, cuant che il teritori furlan al à sufiert une invasion dai Venezians, restant cussì sot la Sovranitât de Serenissime. 
---       

No hay comentarios: