lunes, 30 de marzo de 2009

Cualchidun si ricuardial dai cavalîrs ?



                    

I cavalîrs a son de famee dai "Lepidotars". Intun Friûl contadin cheste ativitât di altris timps, e à vût une fuarte impuartance economiche pe sô produzion de sede.  La stagjon par l'arlevament e scomençave tes primis zornadis dal mes di Mai, e durave fin ae metât di Jugn, un bon mes di fadie. La alimentazion di chestis besteutis a son lis fueis di morâr, cence premure e cence polse a mastiin lis vincjecuatri oris dal dì. Il lôr past al ven fermât cuatri voltis, cuant che cambiin la mude, dopo chestis fasis la piel man man e devente simpri plui zale e slusinte. A chest pont al è pront par "involuçâsi", sierantsi te sô cjasute di sede.
I miei ricuarts di frut su chest teme a son une vore clârs: in cjase di gno nono "Tite Milanês" si rinovave ogni an cheste ativitât, lavorânt dute la famee, i oms a puartavin dongje i ramaçs di morâr, lis feminis ur davin di mangjâ, bisugnave cambiâur il jet in ogni fase de cressite. Al è une vore interessant viodi il procès de sierade a stagn dentri la galete.
Te racuelte si veve bisugne di tante man di vore, cusì ancje i fruts de famee a vignivin impleâts, fruts in chei timps no mancjavin, e a cjapavin chest dafâ come un zuc. Une volte che la galete e vignive mondade, le puartavin a vendi al Consorzi (no lu clamavin il Secatoio), le pesavin, e al timp al rivave l'ordin di paiament tramit l'ufici postâl.
Ancje jo tal gno piçul o arlevavi cavalîrs intun piçul gridiçut, ancje jo o puartavi la galete tal consorzi, ancje jo dut braurôs o levi in pueste cuant che mi rivave l’ordin di paiament. 
---

No hay comentarios: