miércoles, 11 de marzo de 2009

Ricuârts furlans




     Lis mês nonis , Marie e Anzule . Mio pari e me mari , e jo piçulute cuntun biel capotut e scarputis blancjis .
----
     Il mio non al è Alice , ducj mi cognossin par Liçute , parce che o soi fie e gnece di une famee furlane di Bertiûl . O ai vût la fortune di cressi insiemi aes mês dôs nonis, (la none Marie e Anzule), di lôr a mi son restâts i miôrs ricuârts. Da la none Anzule, o ai imparât a gugjâ cun cuatri fiârs, che pojave suntun (gugjet) che  veve puartât dal so paîs, e fâseve guants e cjalcis par dute la famee, e meteve cotulis lungjis che rivavin fin par tiere ; sentade sot la vît e faseve une strece cui soi cjavei blancs e luncs che finivin tun cocon ; mai ai mancjave il tabac di nasà, usance che no veve pierdût dopo tancj agns .
----
     Da la none Marie, o ai imparât a preâ , no podevi durmì prime di vê dit il rosari e dutis lis litaniis . A mi contave i soi ricuârts da la zoventût, mi visi tant ben di dut, che mi pâr di veju vivuts jo .
A jere une mestre par fa di mangjâ, e faseve plats furlans, mi plaseve tant il zuf, la polente rustide cul muset, ancje il frico e la broade .
----
     Dal papà (Valentin Rivoldini) e la mame (Silvia Floratti) o ai i miôrs ricuârts, a mi àn lassât la ereditât furlane che al è par me un orgoi, mi àn insegnât a jessi une femine di buinis cualitâts, e cumò che no soi tant zovine, mi emplin di ligrie. Par ducj lôr il gno rispiet, e i domandi al Signor che ju benedissi, dongje di Lui .
----
    La autore di chescj ricuarts e je Alice (Liçute) Rivoldini,  arleve dal “Taller de furlan”, che al funzione te Societât furlane di Bs. As.
     La sô famee e je origjinarie di Bertiûl in provincie di Udin.
Al è il prin scrit fât da un arlêf, in rispueste ae propueste di : scrivi alc in merit ai ricuarts furlans personâi o familiârs.
     Si po ancje scrivi par spagnûl, che daspò al vignarà tradot al furlan.
     Mandaitju a cheste direzion:
gallianoremo2005@hotmail.com

No hay comentarios: