miércoles, 6 de mayo de 2009

L'orcolat di îr...e di vuê......


Lis glesiis  si sdrumarin, lis citâts i paîs e i borcs ancje a forin strucjâts cuntune fuarte scjassade di taramot, al sucedeve ai 6 di Mai dal 1976, a jerin lis 9,06 di sere, l' orcolat al jere za te memorie dai furlans.
Bielza a son passats 33 agns di chel fatidic 6 di Mai dal 1976. L' orcolat che al abitave tai interiôrs dai monts Mariane e Sant Simeon, al decit ( vadi Diu a savè il parcè ) di dâ une sdramassade cui risultâts che ducj o cognossin.
Navigant su internet o ven a scuvierzi alc sui moviments sismics in Friûl e te vicine Slovenie, no varès mai pensât che si dessin cuntune frecuence cussì impuartante, o ai cjatât une tabele dulà che dîs, che dal mes di Lui dal 2004, al mes di Març dal 2009, a son stadis plui di 50 scossis di taramot, che van dal ( 1,07 al 4,02 ) dai valôrs seont la scjale Richter, dut chest lu a pandût la Universitât dai Studis di Triest.

Mi ricuardi che o jeri frut e che o sintivi me none Marie a dî,
 - vêso sintût il taramot îr sere - ?
-----------------------------------------------------
L'orcolat...di vuê al decît di fâ une scjampade tai Abruçs, cu lis stessis conseguencis che a sucedin in chescj câs, distruzions di vitis umanis e di bens. O speri, anzit o soi sigûr, che ancje cheste volte la fuarce di volontât di chestis popolazions e tornaran a rimetisi in pins cjalant viers l'avignì. Purtrop no si sa cuant che l'orcolat al decidarà di agjì une altre volte.
---

No hay comentarios: