martes, 19 de mayo de 2009

" Taller de furlan


     Il " Taller de Furlan " al funzione te sede de Societât Furlane di Buenos Aires, clamade la None. Li,  une volte par setemane si cjatin  un grup di personis, formât di furlans natîfs che a àn emigrât a la Argjentine in agns passats ; i lôr dissendents di prime e seconde gjenerazion, e ancje i nestris amîs. 
---
     
A son za trê agns che al funzione, e a chest pont o pues dî come coordenadôr dal stes, che il motôr fondamentâl che lu fas movi al è l'entusiasim dai partecipants e la lôr costance regolâr tal assisti aes riunions.
 ...
     E o capis che dut chest entusiasim al nas de propueste di chest
" Taller ": che i lôr partecipants a àn cjatât un spazi comun des lôr lidrîs furlanis, tun marc e tun clime di amicizie e cjamarance, dulà che no dome si po sintî a fevelâ e a lei in furlan, ma ancje cjantà i nestris cjants e " Vilotis ", come ancje un tango, cul acompagnament di une armoniche.
     Un cafè, un taiut di vin, e ogni tant une cene in amicizie, cu la spese ( impuartant ) " ae romane ".
 ---
Riferintmi al ûs dal idiome furlan tal grup, si po dì che son trê tips di situazions basichis :

1) Personis che lu fevelin ben par sei la lôr Marilenghe, che lu scrivin pôc e lu lein cun cualchi dificoltât.

2) Personis che lu capissin vonde, pal fat che di fruts lu àn sintût de bocje dai lôr paris o nonos, ma che lu fevelin pôc, no san scrivilu e lu lein cun dificoltât.

3) Altris, che a son i mancul, a fevelin nome Spagnûl o Talian.
 ---
     Par tant al significhe che se ben o cirin di fevelà plui che si po in furlan, al è inevitabil che la grant part dal svilup dal grup si lu fasi in Spagnûl.
 ---

Riassumint: chest " Taller " nol è un cors di furlan, cundut che i nestris sfuarçs par avanzâ te cognossince dal idiome, utilizant il bondant materiâl didatic che al dì di vuê si cjate su internet, a dan i lôr risultâts positîfs, za che si va imparânt, ancje se a.......sburtons...

Un salût a ducj voaltris, mandi.
---

No hay comentarios: