miércoles, 5 de agosto de 2009

La Boca un cuartîr di Buenos Aires


     La Boca, un cuartîr popolâr e popolôs di Buenos Aires. Grant part de sôs cjasis a son fatis di bree par dentri e late par difûr. Cjasis di dôi o trê plantis, cuntun ingrès stret che al dave suntun curtîl contornât di altris cjasis.

     Chest curtîl di solit al veve un par di podinis par lavà la robe, e des piçulis stanziutis che funzionavin come gabinets par lavâsi e ancje come necessari. Dutis chestis instalazions bisugnave spartîlis cun altris afituâi e plui di cualchi volte si doveve spietà par fa ûs di lôr. Chestis cjasis a jerin clamadis “Conventillos”

     Un pitôr famôs “Benito Quinquela Martin” al decît di dai colôr a
lis façadis; di solit si usave i vanzums des pituris che si pituravin lis barcjis. Al dì di vuê il turisim al po viodi come sal fos un arc di San Marc. Il cuartîr in ciertis zonis al è in decadence, come anticipant la demolizions di cjasis, che se fossin conservadis a saressin un reâl atratîf par ducj.

     Il puest plui “turistic” al è “La Vuelta de Rocha”, atualmentri modificât come par une spassizade.

    Dopo a son doi puints separâts da un 200 metris tra di lôr, un al è il vecjo puint di fiâr, chel altri al è il puint “Nicolás Avellaneda” cun dôs scjalis mecanichis di doi plans.

     Di lì e nas
la vie “Caminito”, une strade destinade sore dût al turisim, podint preseâ dai doi marcjepîts lis carateristichis façadis.

     Grant part dai emigrants Talians che si son instalâts tal cuartîr di Boca, a jerin di origjin Gjenoes, di li che al dì di vuê ai simpatizants dal “Club Boca Juniors” si ju clame “Xeneizes”. Curiosementri i colôrs dal Club Boca a son i stes de bandiere de “Patrie dal Friûl”, valadì blu e zâl.
---
Caminito que el tiempo ha borrado,
Que juntos un día nos viste pasar,He venido por última vez,
He venido a contarte mi mal.

Desde que se fue,
Triste vivo yo,
Seguiré sus pasos,
Caminito, adios.
---
Cliche chi e tu sintarâs une biele versión sunade pe orchestre di Leopoldo Federico.
---
http://www.todotango.com/Spanish/Las_obras/Grabacion.aspx?id=576
---

No hay comentarios: